Súgó

1. Ajánlatkérés

Az árajánlatkérés oldal a főmenüből érhető el. Az ajánlatkéréshez szükséges adatok a következő pontokban kerülnek leírásra.

1.1. Az ajánlatkéréshez kitöltendő adatok

Honnan hová küldi küldeményét?
Csomagja, küldeménye feladási (Honnan) és kézbesítési ország nevét (Hová) szükséges megadni.

A címadatok egyikének Magyarországnak kell lennie, mivel a honlapon keresztül jelenleg kizárólag Magyarországról feladott, vagy külföldről Magyarországra feladott megbízásokat tudunk fogadni és teljesíteni! Magyarország mindkét listában a legelső helyen található!

Küldemény adatai:
Kötelezendő kitölteni a küldemény típusát, amely áruküldemény vagy dokumentum lehet. A méretadatokat centiméterben (cm), a súlyadatokat kilogrammban kell megadni. Többdarabos küldemény esetén a kitöltendő adatok alatt baloldalon található "Csomag hozzáadása" gombbal van lehetőség további csomagok adatainak megadására. A hozzáadott csomagok adatainak törlésére a törölni kívánt sor jobb oldalán található "Törlés" gombbal van lehetőség.

Ahhoz, hogy minél pontosabb ajánlatot tudjunk adni, kérjük ügyeljen a mezők kitöltésére, és lehetőség szerint töltse ki az összes adatot mely rendelkezésére áll.

Az adatok helyes kitöltése után az oldal alján található "Ajánlatkérés" gombra kattintva léphet tovább a bevitt adatok alapján számolt ajánlatok oldalára.

1.2. Ajánlatok

Az ajánlatok oldalon kerülnek feltűntetésre azok a szolgáltatások, melyek megfelelnek az ajánlatkérésnek. A egyes ajánlatok a következő adatokat tartalmazzák:

  • Szolgáltatás megnevezése
  • Tranzit (szállítási) idő
  • Ár

Az ajánlatban feltüntetett ár a lehető legalacsonyabb ár, mely az ajánlatkérésben feltűntetett adatok alapján került kiszámításra. A megbízási adatok kitöltésével, illetve egyéb kiegészítő szolgáltatások kiválasztásával az ár módosulhat!

Amennyiben az ajánlatok egyike megfelel elvárásainak, a "Kiválasztás" gombra kattintva kezdheti meg a megbízás feladását a SHIP2-nak.

2. Megbízás

Megbízás leadására kizárólag regisztrált ügyfeleink jogosultak. Regisztráció nélkül a felhasználó kizárólag ajánlatkérésre jogosult.

Megbízást kétféleképpen adhat le a regisztrál felhasználó:

  • az ajánlatkérés funkción keresztül
  • a szolgáltatások listájából választva

Maga a megbízás 5 lépésből áll, melyek a következőek:

  1. Címadatok
  2. Küldemény részletei
  3. Egyéb opciók
  4. Számlázási adatok
  5. Összesítés és a megbízás leadása

Az egyes lépések könnyen átláthatóak és értelmezhetőek. Amennyiben a megbízás egy ajánlat elfogadása után valósul meg, akkor a már megadott adatokat nem szükséges újból kitölteni, ugyanis automatikusan kitöltve jelennek meg az ajánlat alapján.

2.1. Címadatok

A címadatok helyes és pontos kitöltésére kiemelten fontos, ugyanis ezen múlik, hogy a megbízás alapján a küldeményt a megfelelő helyről vegyük fel, illetve, hogy a megfelelő helyre kerüljön kézbesítésre.

A felvételi és címzett kapcsolattartók elérhetőségeit is fontos megadni, különben nincs mód a kézbesítés (vagy esetenként a felvétel) egyeztetésére. Az elérhetőségek megadásával megelőzhetőek a rossz címzés végetti sikertelen kézbesítések, és meggyorsítja a kézbesítés folyamatát.

2.2. Küldemény részletei

A megbízás második lépéseként a felvételi dátumot és a küldemény(ek) pontos adatait szükséges megadni.

Felvétel dátuma: Felvétel dátumaként kérjük, hogy azt a dátumot jelölje meg, melyen szeretné, hogy a küldeményt felvegyük. Felvétel a hétvégeken illetve a munkaszüneti napokon nem lehetséges. Nem szerződött ügyfeleinknek aznapi felvételi megbízás nem adhatnak le.
Kiviteli megbízás esetén a küldemény felvétele a kért munkanapon, de legkorábban a szolgáltatási díj beérkezésének napján, legkésőbb az azt követő munkanapon történik.
Behozatali megbízás esetén a küldemény felvétele a Feladó és a Szállító egyeztetése alapján történik meg. A kijelölt munkanapon, de legkorábban a szolgáltatási díj beérkezésének napján, legkésőbb az azt követő munkanapon a Szállító felveszi a kapcsolatot a Feladóval, hogy a tényleges felvételi dátumot leegyeztessék. A küldemény kézbesítésének napja tehát a leegyeztetett tényleges felvételi nap függvénye. A tranzitidő a tényleges felvételi naptól számolódik.
A fentiek alapján nem szerződött ügyfeleink esetében a kijelölt felvételi dátum ezek alapján csak abban az esetben tartható, amennyiben az előrefizetett összeg a felvétel napja előtt a SHIP2 számláján megjelenik.

Referenciaszám: Referenciaszámként megadhat bármilyen értéket, mely küldeménye beazonosíthatóságára szolgálhat.

Küldemény adatai: A küldemény tartalmát kötelezően meg kell adni. Kérjük vegye figyelembe a nem szállítható és tiltott áruk listáját, melyet itt találhat meg: Tiltott áruk listája. Amennyiben a megbízás egy ajánlat elfogadása után valósul meg, akkor a már megadott adatokat itt sem szükséges újból kitölteni, ugyanis azok automatikusan kitöltve jelennek meg az ajánlat alapján.

2.3. Egyéb opciók

A megbízás harmadik lépése az egyéb opciók kitöltése. Itt a választott szolgáltatástól függően egyéb kiegészítő szolgáltatásokat választhat, mint például az érték alapú kiegészítő biztosítás kötése. Minden kiegészítő szolgáltatás emeli a megbízás díját.

A kiegészítő szolgáltatások mellett, a vámköteles küldemények kapcsán felmerülő egyéb adatok kitöltése is ebben a lépésben valósítandó meg.

VPID szám: Attól függően, hogy a vám és egyéb közterhek megfizetésére a címzett vagy a feladó került megjelölésre, meg kell adni a kötelezett adóazonosító számát. Megléte a vámkezelés lebonyolításához feltétlenül szükséges!

Vámtarifaszám: Amennyiben van ismerete a vámkezelni kíván áru vámtarifaszámáról, akkor kérjük ezt is megadni, ezzel segítve a vámkezelés mihamarabbi lebonyolítását.

2.3. Számlázási adatok

A megbízás 4. lépéseként a számlázási adatokat szükséges megadni. Amennyiben megegyezik a feladó adataival, újbóli megadása nem szükséges. Céges megbízás esetén kérjük ne felejtse el kitölteni az adószám mezőt!

2.4. Összesítés és megbízás leadása

A megbízás 5. és egyben utolsó pontjaként összesítve láthatja az előzőleg megadott adatokat, illetve az azok alapján kalkulált végösszeget. Amennyiben hibát vagy hiányosságot talál, itt még lehetősége van visszalépni az adott lépéshez és javítani.

Ha mindent rendben talált, a "Megbízás feladása" gombra kattintva adhatja le a megbízást.

3. Fizetési módok

A SHIP2 kétféle fizetési módot támogat:

  • Előre fizetés
  • Halasztott fizetés

Nem szerződött ügyfeleink csak az előrefizetési módot vehetik igénybe. A szolgáltatási díjat a következő bankszámlaszámra kérjük átutalni, vagy befizetni:
10404065-50526590-87661008 (K&H Bank)

A halasztott fizetési módot csak a SHIP2 minősített ügyfelei egyedi szerződéses feltételek alapján vehetik igénybe.

4. A megbízás feldolgozása és teljesítése

A megbízás folyamata a szerződött és nem szerződött ügyfeleinknél különbözően történik.

4.1. A megbízás feldolgozása nem szerződött ügyfeleink esetén

A megbízás feldolgozása nem szerződött ügyfelek esetén csakis akkor kezdődik el, amikor a szolgáltatási díj megfizetésre került, és az összeg megjelenik a SHIP2 számláján.

A megbízás leadását követően küldünk egy válaszlevelet, mely azt a célt szolgálja, hogy ön megbizonyosodjon arról, hogy a megbízását fogadtuk. A levél tartalmazza a megbízás adatait is, vagyis Önnek újból módja van leellenőrizni, hogy a megbízás helyesen került-e rögzítésre.

Egy következő levélben elküldjük Önnek a pro-forma számlát, mely alapján a szolgáltatási díjat a SHIP2 számlájára be kell fizetni.

Miután a szolgáltatási díj befizetésre került, és az összeg megjelenik a SHIP2 számláján, küldünk egy rendelés-visszaigazolást, miszerint megkezdjük a rendelés feldolgozását. A küldemény felvétele a kért munkanapon, vagy a befizetett díj számlán történő megjelenésének napján, de legkésőbb az azt követő munkanapon történik meg.

A levélben elküldjük Önnek a kinyomtatandó fuvarlevelet illetve az egyéb esetlegesen kitöltendő dokumentumokat is, melyet a küldeményhez kell csatolni!

Fontos, hogy a küldemény megfelelően legyen csomagolva és szállításra előkészítve, ugyanis nem megfelelő csomagolás esetén a küldemény felvételét a futár megtagadhatja

A szállítás során felmerülő károk esetén nem vállalunk felelősséget, amennyiben a küldemény nem megfelelően volt becsomagolva!
A csomagolásra vonatkozó tanácsainkat itt találhatja meg: Csomagolási tanácsok

A küldemény felvétele után, küldeményét a fuvarlevélszám alapján a My Ship2 Megbízásaim oldalán követheti nyomon.

A küldemény sikeres kézbesítéséről értesítő levelet küldünk.

4.2. A megbízás feldolgozása szerződött ügyfeleink esetén

Szerződött ügyfelek esetén a megbízás feldolgozása a megrendelés leadását követően munkaidőben azonnal megkezdődik.

A megbízás leadását követően küldünk egy válaszlevelet, mely azt a célt szolgálja, hogy ön megbizonyosodjon arról, hogy a megbízását fogadtuk. A levél tartalmazza a megbízás adatait is, vagyis Önnek újból módja van leellenőrizni, hogy a megbízás helyesen került-e rögzítésre.

A következő levélben küldünk egy rendelés-visszaigazolást, miszerint megkezdjük a rendelés feldolgozását. A küldemény felvétele a kért munkanapon, de legkésőbb az azt követő munkanapon történik meg.

A levélben elküldjük Önnek a kinyomtatandó fuvarlevelet illetve az egyéb esetlegesen kitöltendő dokumentumokat is, melyet a küldeményhez kell csatolni!

Fontos, hogy a küldemény megfelelően legyen csomagolva és szállításra előkészítve, ugyanis nem megfelelő csomagolás esetén a küldemény felvételét a futár megtagadhatja

A szállítás során felmerülő károk esetén nem vállalunk felelősséget, amennyiben a küldemény nem megfelelően volt becsomagolva!
A csomagolásra vonatkozó tanácsainkat itt találhatja meg: Csomagolási tanácsok

A küldemény felvétele után, küldeményét a fuvarlevélszám alapján a My Ship2 Megbízásaim oldalán követheti nyomon.

A küldemény sikeres kézbesítéséről értesítő levelet küldünk.


Amennyiben további kérdései lennének, kérjük lépjen velünk kapcsolatba a Kapcsolat oldalon található elérhetőségek valamelyikén!

Forduljon hozzánk!